2016/11/02

グリグリ2来ました♪

■ グリグリ2 Grigri 2

ラオス前傾壁に向けての準備で、グリグリ2をトレッキンでゲットしました♪

It's been how many years...? since I  had heard about Grigri... I just did not think I'd need them to belay my partner... I am quite confident to stop a fall of my partner with a regular ATC. 

なにしろ、ラオスの課題、長いらしく、ずっと確保器を握っているのは疲れるかもなぁと思い、グリグリ2の購入に踏み切りました。

が・・・エライ安かったなぁ。

 商品代金20213円、送料896円 + 受取時に払う関税1000円

でした。

However, I am going to go to Laos for my first climbing trip and I heard that the wall is long over hang that is similar to artificial wall. So Grigri finally comes in handy.

カム小さいサイズ3つとグリグリ2です。カムは一つ4700円だった。

I also wanted to purchase some camming devices so I tried international net shopping... these things used to be a difficult thing but now it had became so easy.... easy as you shop domestically.

税金1000円払いました 

グリグリ2
グリグリは 6000円くらいでした☆

練習に行かなくては・・・。

カムは、0.75、0.5、0.4です。

■ ロクスノ 057号

南木曽の岩場の話を読みたいと思い、ロクスノ057号をお買い上げ。

ロクスノ、図書館に置いてほしいんですが・・・。


三重県大河内地区などでは、ロッククライミングを推進して、観光拠点としているらしいですが・・・

山梨もそうしたらいいのに・・・。

というか、山梨こそ、そうするべきかと。


This is Japanese rock climbing magazine, ROCK&SNOW.

I am new to these this magazine, since I started to climb from mountaineering...
my first belay was standing axe belay, not ATC...

Free climbing and Alpine climbing has grown so apart... these days.

I am new to free climbing and finally comfortable reading these kind of magazine...

now I feel comfy to be a beginner climber.

Before I did onsight 5.9 or 5.10a I was not quite sure if I am a climber yet.