2016/11/03

小瀬クライミング

■ 小瀬 Kose wall

今日はなんかいい日だった☆  気持ちの良い日本晴れ~ 帰りに南アの稜線がとても美しかった。

It is November 3rd, that means national holiday, and we were so foolish to forget about it! It was a wonderful weather but the Kose sport garden's parking lot was already full, because they had a succar game.

空気が澄んだ秋の空。

去年アイスで会った人と、小瀬へ初クライミング♪去年アイスで、岩根で一緒に登った人だ。

I met a guy when I was doing ice climbing last year and he was living nearby. So this is a trial climb with him for winter climb.

■ 初回メニュー

小瀬でクライミング練習だが、初回だったので、

 ・リードフォローを私のリードで一回。
 ・架け替え練習を各自一回。
 ・懸垂の練習を一回。

その後、外の壁で、私のリード。マスタースタイルで。相方は、トップロープで、ヌンチャクを外しながら、登ってもらって、2回。

外の壁は、久しぶりの小瀬の、5.11Aの課題だ。傾斜0度でやったので、まぁ、5.10aあるかなぁ・・・。

Since this is very the first time with this partner, we checked;

lead and follow
how to tie when only rappel ring is in the anchor  
how to rappel

then we moved to the outside wall...  There is a 5.11a problem, and I used to climb this giving the hand only 15 degree, so it will be like 5.10a??? it was now 3 years ago, and I was a total beginer!

That meant, I did not have the arm power that I need at least as a climber, and I was climbing up the wall 5 times minimum which was an obligation to myself.

でも、この課題を、まったくツイストも何もできない頃に、傾斜15度で、一日5本をノルマにして、登っていた私って、ほんとにエライな~と思った。

精神力的怖さ、絶大。何しろ、パンプとの戦いだからなぁ~。腕力が切れたら、落ちること確実。

しかも、止めてくれるかどうか?なメンバーと。(何度か落ちてちゃんと止めてもらいましたが。でも、会の人を連れて行ったら引っ張り落とされそうになったのだった。)

ツイストが身についていないから、両腕パンプして大変だったのだ~。 今日は男性でも2本でパンプしていたのだし。

Today, he was first time here in the wall and since he does not mastered the twisting and 2 point position, he could climb only 2 of this problem. Even with hang of zero degree...

私はもう、ツイストが身についたので、2本くらい登るのは平気。傾斜も0度だったし。

しかし、腕力が弱くならないように、こういうのも必要だな~。

しかし、今日はバンフォーレの試合があったようで、駐車場が激混みで困ったのだった。

Now I know why he can not climb as much as I can do, and I can understand it is not the power of the arm, but the move that makes you climb.

However, it is just so obvious that I would need more power and I'll still need this type of climbing.

■12.31公開『MERU/メルー』劇場予告編